Den bedste morgen… Miracle morning

En af de afgørende faktors for min dag er mine morgenrutiner. Mine morgenrutiner er opbygget helt fra barndommen, og udviklet en del de seneste år. Udviklingen af mine faste rutiner har betydet alverden, og måske en af de største faktors for den succes jeg har dagen i dag – Her tænkes såvel på energi, sundhed, personlighed og forretnings-success.

Hver morgen starter og forløber ens – Hermed skabes ritualer og rutiner. Og dermed er det ikke noget jeg tænker over længere. Jeg bruger ikke unødig energi på disse valg.

Rutinen

Kl. 04.30-05.00 – Mit Phillips dayligth begynder at lyse og sikrer mig en stille opvågning. Det er af stor betydning at vågne stille, frem for ved en alarm. Ved alarm stiger dit cortisol-niveau og hvilkepuls enormt. Ved “Dayligth” starter dagen roligt.

Kl. 05.00-05.15 – Morgenmaden varmes. Den er klargjort aftenen inden så jeg ikke skal stresse over at lave den. Jeg starter hver eneste morgen med Protein+Fedt iform af æg, rødt kød eller fed fisk. Dertil 300g grøntsager, kosttilskud og 1 liter vand. Ved at starte dagen uden kulhydrater sikrer jeg mit blodsukker er lavt og stabilt. Det giver mig langvarig energi, fokus og holder mig mæt i mange timer.

Kl. 05.15-05.30 – Gåtur til Performance Gym PT. Gang efter måltid sikrer bedre insulin følsomhed ifølge flere studier. Dermed optimeres min sundhed under min transport, hvilket giver god mening i en stresset hverdag. Under min gåtur bruger jeg forskellige App´s til Walking meditation. Meditation er forholdsvis nyt for mig, men jeg er ikke i tvivl om effekten heraf. Det øger mit fokus enormt, hvilket er er perfekt for mit job med klienter. På dette kvarter får jeg altid “3 fluer med et smæk”, hvilket er vigtigt for mig. Den samme rutine gentages efter arbejdsdagen. Dermed bruges min transport yderst effektivt.

Herefter starter mit arbejde med klienter. Det er af stor betydning at jeg er frisk og præstere optimalt fra dagens start og det gør jeg kun hvis mine rutiner er som ovenfor.

De fleste mennesker kunne optimere deres morgener markant og dermed deres sundhed. Frem for at stå 5 min. for sent op, skulle ordne madpakker, spise morgenmad, fodre børnene, nå at snakke med konen og få alle ud af døren til tiden (Eller 10 min. for sent). Ved at optimere din morgen, optimerer du hele din dag!

Tagget , , , , , , , , , , , .

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *