Praktisk Onsdag – Program for fedttab – Torso+Arme

Fremover bliver hver Onsdag til “Praktisk Onsdag”, hvor bloggen vil indeholde praktiske tips og tricks til træning og kost. Der vil komme programmer, kostanbefalinger, kosttilskuds-anbefalinger og andet godt. Ingen studier, ingen dybe blogs, blot ren og skær hvad jeg erfarer der virker i praksis.

Dagens tricks er et overkropsprogram, som min klient Armin kører for tiden. Systemet kaldes sjovt nok 6-12-25 og er et klasissk Poliquin Group program for fedttab.

A1. Bb bench press – #0 grader – Midgrip/Proneret – 4×6 – T4010 – Rest 10
A2. Db incline bench press – #45 grader – Neutral – 4×12 – T3010 – Rest 10
A3. Db flyers – #15 grader – Proneret – 4×25 – T2010 – Rest 90

B1. Cable pulley row – Closegrip/Neutral – 4×6 – T4010 – Rest 10
B2. Pull down – Closegrip/Supineret – 4×12 – T3010 – Rest 10
B3. Row to neck – Rope – 4×25 – T2010 – Rest 90

C1. Db seated biceps curl – Neutral – 4×12-15 – T4010 – Rest 10
C2. Db 2-arm french press – #0 grader – Neutral – 4×12-15 – T4010 – Rest 60

1: 3 forskellige rep-range for at ramme og udmatte forskellige muskelfibre.
2: A1. er hovedøvelsen, A2. støtter hovedøvelsen, A3. pump!
3: Sværeste/mest krævende øvelse er først, og derefter lettere tekniske øvelser.
4: Ophobning af markant mængde mælkesyrer for frigvelse af væksthormon og IGF1
5: Lidt direkte arm-træning til slut med mange gentagleser og korte pauser.
6: 10-12g BCAA efter træning da Armin er fastende, og vi ikke ønsker at bryde fasten.

En kommentar

  1. Hej Casper,

    Hvordan implementerer du bedst sådan en fase (går ud fra det er en Acc) i et længere forløb med skift mellem Acc og Int?

    Mvh,

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *