Morten Sejer – Online klient

1: Fortæl om dig selv – Hvorfor opsøgte du hjælp i Performance Gym PT?

Caspers og min ‘historie’ går flere år tilbage og vi har ’sammen’ opnået mange ting.

Jeg kontaktede første gang Casper tilbage i sommeren 2017, hvor jeg havde et ønske om at blive en endnu bedre badmintonspiller og få mere styr på kosten, da jeg synes det interessant, hvor meget vi kan påvirke vores krop ved at ’spise det rigtige’. Men særligt havde jeg også et ønske om, at få rettet op på de skævheder jeg havde i kroppen som følge af en stor operation for hoftedysplasi, som har medført tre skruer i hoften.

Det lykkedes rigtig godt, og efter forløbet stod jeg i mit livs bedste form, stærkere end nogensinde, og også med en klart bedre selvtillid (som haltede da jeg var yngre).

Et halvt år efter afslutningen på vores første forløb kontaktede jeg tilbage til Casper, da jeg havde fået en ide om, at jeg skulle løbe et halvmarathon på under 1:35:00, samtidig med, at jeg havde fået en ide om, at jeg skulle dødløfte +180 kg, squatte 125 kg, bænkpresse 90 kg og kunne lave en chin-up med +40 kg i bælte (alt dette med en kropsvægt på <75 kg). Alt sammen lykkedes og specielt var jeg stolt af at have løbet mit første halvmarathon på 1:34:15 efter 3 måneders træning. For havde aldrig rigtig løbet før det.

Efter vores andet forløb sluttede sagde jeg til Casper, at det ikke var slut her – det kunne godt blive vildere. Nu var min plan at lave en Ironman (ja, selv efter at have fået en hofteoperation). Med tre skruer i hoften følte jeg det var vigtigt at ALT kørte efter en snor. Derfor fik jeg Casper til at lave styrketræning og kostplaner til mig, mens Kristian Høgenhaug stod for at lave mine triatlon træningsprogrammer. Til Ironman’en stod jeg for alvor i livs form, og det kan jeg bestemt takke Casper og Kristian for. Uden dem havde det aldrig gået så godt!

Efter Ironman’en er jeg forsat med triatlon og har her sat nye mål, men samtidig har jeg også sat nye mål for min styrketræning. Derfor har jeg også valgt at forsætte Caspers og mit samarbejde lidt endnu.


2: Hvordan har det været at ændre kost?

Første gang Casper lavede kostplaner til mig, var der sat på hvad og hvor meget jeg måtte spise. For mig fungerede det rigtig godt, og jeg synes det var en dejlig nem måde, at holde styr på at jeg fik de rigtige kalorier og den rette mængde af protein, kulhydrat og fedt. Jeg var ret restriktiv specielt i slutningen af forløbet, da jeg virkelig gerne ville lykkedes. Her var Casper heldigvis godt til at minde mig om, at det også er vigtig at slappe af og nyde livet. Så indimellem var kage, is eller en pizza okay.

Fra andet forløb har jeg fulgt ’If It Fits Your Macros’ (IIFYM) kostplan. Hvilket har givet mig en enorm frihed, som jeg rigtig godt kan lide. For så kan jeg reelt spise, hvad jeg vil, så længe jeg holder mig indenfor grænserne. Selvfølgelig med fornuft bag, så jeg forsøger at holde mig til 80-20 reglen. Det var dog svært, da jeg trænede op til Ironman’en, da jeg her skulle have +800g kulhydrat om dagen (3.200 kcal), så der røg lidt ekstra søde sager indenbords #carbsaredangerous.

IIFYM (og alle de spørgsmål jeg undervejs har stillet Casper) har også givet mig en markant større forståelse for hvordan kost bedst muligt sættes sammen, hvordan det sikres at jeg får de rigtige næringsstoffer osv. Alle de redskaber jeg har fået undervejs gør, at jeg er sikker på at kosten nok skal holde den dag, jeg ikke længere har Casper som coach.

3: Har du opnået de resultater du forventede?

Absolut og mere til! Jeg har opnået resultater, som jeg ikke turde drømme om ellers. En ting er at blive stærkere og blive mere fit, noget andet er den personlige udvikling jeg har været igennem, som har betydet en noget mere selvtillidsfuld Morten. En del af den udvikling kan jeg tilskynde Casper.

 

Tagget , , , , , , , , , , , .

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *